Saturday, May 7, 2011

Lelaki Idaman



Semua perempuan mesti pernah berangan nak jumpa lelaki idaman. Apa? Tak pernah? Menipu betol. Admit it. Finding your true guy is one of your oldest and wildest dream. And we never get tired of it. Zaman gila Titanic dulu semua nak macam Leonardo Dicaprio. Yang sweet, baby face. Sekarang semua nak macam Robert Pattinson mahupun Taylor Lautner disebabkan cerita Twilight Saga. Oh tak lupa jugak sekarangkan zaman k-pop. Oleh itu makin ramai perempuan yang suka lelaki yang kayak kayak jambu dan metroseksual gitu. Yang kulit flawless macam telor rebus. Serious aku macam nak siat-siat je muka diorang. Tercabar siottt. 


Berbalik kepada topik asal, bila bercakap soal ciri-ciri lelaki idaman, list mesti panjang. Soal fizikal aje dah berjela. Tak masuk soal perangai dan gaya dan kerjaya. Persetankan semua itu. Ye. Mencari lelaki yang memenuhi ciri-ciri yang kita cari menjamin kebahagiaan sendiri. Ada boyfriend hensem dan kaya boleh bangga dengan kawan. Dicemburui perempuan-perempuan. Tapi ada benda yang lagi penting dari sekadar mencari lelaki yang sempurna dari segi luaran. Dari kita dok list apa yang kita nak, lebih baik kita list apa ciri-ciri yang kita nak elak. Be realistic guys, your perfect kinda guy might be too impossible to find. So here are some of the characteristics that crossed my mind.




Tak nak kaki pukul


Yepp. Memang lelaki terkenal dengan sikap panas baran seperti mana perempuan terkenal dengan sifat membebel. Tapi ada hadnya ye. Tak nak yang panas baran melampau sampai sikit-sikit nak pukul kita macam punching bag. Bila mood baik memang romantik nak mampos sampaikan kita yang awalnya nak tinggalkan dia pon cair. Tapi bila datang angin dia memang mampos kita dia kerjakan. 




Suka kan kita... tapi bukan keluarga kita


Nak cari orang yang suka dan terima kita seadanya memang susah. Tapi nak cari orang yang suka dan terima kita dan family kita seadanya lagi susah. Tambah pulak kalau lain cara hidup. 




Kaki perempuan dan sewaktu dengannya


Kalau dapat lelaki macam nie. Alamatnya tak kawin la kau. Lelaki macam nie jenis yang tak reti nak settle down sebab dia tak pernah puas dengan mana-mana perempuan pon. Sebab dia rasa dia hebat sangat kot. Selagi dia rasa dia perlukan kita, dia akan datang cari kita. Tapi bila dia dah jumpa yang lagi dia suka, for sure dia buat tak tahu je dekat kita. Kita yang perempuan yang konon setia nie la jugak tertunggu-tunggu.




Mat tepong


Once a mat tepong, always a mat tepong. Memang ada bekas penagih yang betol-betol insaf. Tapi sangat rare. Bila si penagih berkata dia sanggup tinggalkan dadah sebab kau si kekasih hati memang agak menipu la. C'mon la. Kalau ada yang sanggup bunuh mak sebab dadah ini kan pulak makwe. Oh, unless makwe pon sama-sama kaki ganja. hihihi 



Ada banyak lagi yang patot di-list-kan lagi. Tapi aku rasa ini antara yang penting. Yang aku sendiri mintak simpang. Tak perlu mencari yang sempurna. Bukan tak ada. Ada. Tapi satu dalam sejuta kot. Dan aku tak bermaksud suruh korang give up dari mencari Mr.Perfect guy. Aku tulis nie berdasarkan logik akal dan pendapat sendiri je. Kalo ada yang memang dah dapat kayak-kayak lelaki idaman diorang tue. Well..... damn you! :P


No comments: