Monday, June 13, 2011

Orang comel ; Orang cantik


Sebenarnya entry nie dah lama terperam dalam draft cuma tulis tajuk. Macam-macam nak kata sebenar nya tapi ntah jadi macam malas pulak. Until recently one night before Nizam nak masok tido and I was 'berseloroh'-ing dekat dia pasal betapa cantiknya Angelina Jolie. Dan mula lah bergadoh sebab Nizam suka Shania Twain lagi. Dia kata Shania Twain lagi lawa sampai saintis calculate muka dia. Eleh buat bangga pulak macam la tue bini dia. Aku tak kira. Bagi aku Angelina Jolie jugak terbaik. Terseksi dan ter-hot. I love everything about her. Especially her face features. Her strong jaw. Sangat seksi. Megan Fox not even close to compare okay people. Even abah kata Angie manis lagi menawan! hihihi. 

Despite our strong different opinion, we still an agreement on one thing, 'perempuan cantik dan perempuan comel berbeza'. Kecantikan itu subjektif. Ye ye, tau lah! Cuma kadang-kadang terpikir. Apa beza antara cantik dan comel? My english lecturer once said, 'cute is ugly but nice to look'.LOL. Sesuka hati dia je nak kata. Tapi aku rasa ramai yang tak reti nak guna terms cantik dan comel. Contohnya, orang kata Taylor Swift cantik. Bagi aku tak. Dia hanya cute sahaja. Bagi aku orang yang comel adalah orang yang nampak manis, yang kalau kita nampak kita rasa macam nak picit-picit je. Seperti Heliza. Mata butang macam doll. Orang cantik bagi aku orang yang bila kita nampak kita teros mesmerized. Tapi tak rasa nak picit-picit pon. Tapi memang rasa cair bila tengok dan perempuan tengok pon jeles. (aku lah tue). Memang terpegun sebab memang gorgeous. Setuju tak? I mean c'mon. Kau tengok Angie ade ke kau rasa nak picit dia? haha. Susah nak explain kan. Jom tengok gambar. 


cantik


damn
you know which one I am referring to


Cindy Crawford

Tamara Bleszynski



Comel :






Taylor Swift

Fazura (o.0)

Heliza

Hayden Panettiere


Lain orang cara tengok lain, beauty lies on the eye of beholder. Mungkin ada yang tak setuju dengan apa aku kata nie haa. Aku pon explain ada perkataan 'bagi aku'. Jangan hangin. hihi. Dan aku tak ada niat nak take side antara orang comel dan cantik. Ada jugak orang comel yang aku suka. Contoh nya Fazura. Manis je. Tak jemu memandang. Berbanding Fasha Sandha, yes. Dia sangat cantik. Tapi hanya sekadar cantik bagi aku. Paham tak? Okay la. I sounded lesbian enough in this entry. hahaha. 




Roger and out.





p/s - semua orang cantik kalau pakai makeup 4.5 inci.orang-orang yang aku tunjuk nie pon kalau tanggal makeup mesti nampak mcm kita jugak.lagipon dorg byk duit nak alter sana sini.banyak lagi orang cantik dan comel yg tak ter-discover.just be who you are.it's the inside that really matters.and by the way.bukan aku takde contoh orang cantik malaysia.cuma semua gambar ada watermark.sorry.



2 comments:

kynah said...

M, aku rasa hang CANTIK =)

'be proud of yourself'
suka ayat ni.hehe.

Insomniac. said...

ahahaha.semua orang cantik.
yes. we all should be proud of ourselves :D