Sunday, June 5, 2011

Unexpected.


Hari nie bangun lewat. Lewat gila. Tak nak kasitau pukul berapa. hahaha. Sebab aku ingatkan hari nie seperti hari-hari biasa. Duduk melepak di rumah tengok tv dan main game Baking Life dekat facebook. Aku bangun pon sebab Nizam dok bebel kata, 'pukul berapa dah nie?'. Yupp. Selewat itu. haishhh. Aku memang anak dara moden tulen.hihi. Dah Nizam dok bebel tue aku pon dengan liat nya bergolek golek dulu atas katil. Dengar abah dok main gitar main lagu pop yeah yeah 70an depan tv. Aku pon bukak la laptop dulu nak tengok kedai bakery aku apa cerita. Malas nak mandi. Dalam sejam kemudian baru aku pegi mandi.hoho. Tengah tengah dok mandi tue Nizam ajak pegi Gunung Jerai. Aku pon dah tak ada kerja lagi nak duduk kat rumah cakap je la nak ikut. Abes mandi tiba-tiba aku macam dengar suara sepupu aku Dik Jun. Oh rupanya Dik Jun yang ajak abah pergi Gunung Jerai nak tengok Telaga Tok Sheikh. Aku pon tak penah dengar pon pasal telaga nie. Tapi ikut je la alang-alang. Umi dengan Hadid tak ada sebab Umi bertugas kat sekolah dan Hadid kat rumah mengasuh.

Dalam pukul 5 bertolak. Setengah jam kemudian baru sampai dekat bawah Gunung Jerai. Naik naik gunung tue mak aiiiii. Gila jalan dia memang macam siku lipat waa cakap sama lu. Memang kena betol-betol cekap la baru boleh naik. Nasib Dik Jun memang cekap bawak kereta. Dan nasib jugak naik kereta yang pick up kuat kalau tak kompom semput semput punya nak naik. 

Dua puluh minit kemudian sampai la dekat tiga simpang. Kanan ke Regency Hill Hotel. Kiri ke Telaga Tok Sheikh. Matlamat agak tersasar bila abah kata pergi kanan. Awalnya nak singgah tengok tengok akhirnya ke tangkap tangkap gambar dan makan makan di sana. Sangat lawa kat sana. Dan tenang dan nyaman. Abah dah mula nak berangan nak tidor sana dan mula menyesal pergi Langkawi minggu lepas.hihihi

Menyesal tak bawak kamera. Nasib la handphone abah berteknologi tinggi ada kamera. Tapi paham paham je la kan setinggi mana pon pixel kamera kat telefon tue, tak secantik gambar tangkap kot kamera betol. Banyak lagi yang menyesal, aku mengalami bad hair day dan juga nampak selekeh. Nak buat macam mana orang tak stail. 




abah semangat tangkap gambar.hihi

tak reti nak posing beb. sorry



posing abah semakin menjadi-jadi bila tangkap gambar dengan bunga.hahaha

kalah aku. tak reti posing dengan bunga. -.-'

sebenarnya time nie selipar belah kanan aku jatoh kat bawah. hihi

selama nie aku ingat kan abah hanya tau pose macam nak nyanyi lagu Negaraku aje.




kitorang suka gila rumah nie.

Ramai orang kat sana. Siap ada pengantin dok photoshoot lagi. Semangat naik tinggi tinggi beb. Tapi bagi aku berbaloi jugak. Asyik asyik tangkap tepi tasik pon tak best jugak. Abes pusing benti lepak pulak dekat kedai di sana. 















Muka gila plain dan selebet. Benciii



Abes abes makan dah dekat nak senja dah. Telaga Tok Sheikh nya tak pergi lagi. At last singgah kejap je 5 minit dekat situ. Itu pon abah je yang turun. Kitorang duduk dalam kereta je. Kalo tak naik naik atas lagi sampai puncak. Orang panggil Padang Tok Sheikh. Kat situ memang tanah rata, paling tinggi nampak segala. Dik Jun kata cantik gila. Tapi sebab dah lewat abah kata lain kali je. Sayang sejuta kali sayang. 



Ini lah telaganya

On the way balik nak ke Sungai Petani jalan jem gila. Sejam jugak la dok merangkak rangkak kat atas jalan. Rupanya ada accident. Lori tangki minyak dengan apa aku tak tau. Tapi macam melibatkan kematian. Dasyat jugak la. 

Itu saja lah hari aku untuk hari nie. Tak ada la menarik mana. Gunung Jerai je pon. Tapi aku suka sebab boleh spend time dengan orang orang terdekat tanpa sebarang gangguan atau hal hal lain yang nak kena jaga. hihihi. Yang tau paham la kot maksud aku. hihii.

Till then. Goodbye!

-roger and out-


6 comments:

~ ika popo ~ said...

cambest je gunung jerai ni..
aku blm pnah pegi lg..
nmpk mcm g oversea kot..
kne pegi ni..
hehe..

Insomniac. said...

lawa gile kot!
sangat menenang kan.
byk family pergi.ajak la ayah kau.hee

gadisbelon said...

becuti ngn jun2 skali ke?hihi.
weyy,awat xkua new update ko?
tukar name blog ke?

Insomniac. said...

haha! dia tiba2 dtg umh aku.hihihi
aah!! laa.aku ingt ang tau dah.
aku tukar lama da.zaman kt kolej lg. xtau dia effect followers.haha
link baru : azrenatarmizi.blogspot.com
:D

iylia said...

CANTIKKKKK~!!!

Insomniac. said...

hehe.jom pegi!! :D